silke-down-under.reismee.nl

De rest van de oostkust

Hoi allemaal,

Ik ben nu bijna 6 weken onderweg en heb ondertussen de hele oostkust al afgereisd, wat geweldig was! Ik heb tijdens het reizen niet zoveel tijd gehad om te schrijven dus dat ga ik nu een beetje proberen in te halen!

Agnes water (town 1770)

Nadat ik weg ben gegaan uit het prachtige Noosa, ben ik doorgereisd naar Agnes water. Agnes water is een klein plaatsje en ook het meest noordelijke plaatsje waar je in Australië nog kan surfen omdat er daarna bijna geen golven meer zijn door the great barrier reef. Ik heb hier zelf niet gesurfd omdat ik dat al in Yamba had gedaan. Het plaatsje staat vooral bekend omdat het naast town 1770 ligt, waar captain Cook voor het eerst aan land kwam in het jaar 1770. Ik heb hier redelijk rustige dagen gehad. Ben naar het strand geweest, heb een aantal leuke wandelingen gemaakt, naar een marktje geweest en naar het Cook monument wat bestond uit een stapel keien geweest. Maar wat nog het leukste hier was is dat ik mijn eerste kangoeroe heb gezien!! In het wild en in een soort opvang waar je ze ook kon voeren en met ze op de foto kon wat een leuke selfie opleverde!

Airlie beach 

Na Agnes water ben ik verder gereisd naar Airlie  Beach, een heel mooi best klein plaatsje aan de haven. Vanuit hier gaan alle tours naar de Whitsundays. Aangezien ik nogal snel zeeziek wordt heb ik gekozen voor een dagtour op een mooie gele snelle boot i.p.v. een driedaagse zeiltour. Maar ik heb echt een hele leuke dag gehad! We hebben gesnorkeld, zijn naar een heel mooi uitkijkpunt geweest en naar het strand geweest, misschien wel een van de leukste tours van de oostkust vond ik! 

Townsville en magnetic island

Na Airlie Beach kwam townsville, een klein rustig stadje waarvan je de ferry kan pakken naar magnetic island. Op magnetic island zat ik in een super mooi hostel gelijk aan het strand. Ik heb hier twee Engelsen ontmoet met wie ik die dagen een auto heb gehuurd. We hebben gebarbecued aan het strand, het hele eiland rondgereden met prachtige uitzichtpunten en stranden en een hele mooie wandelroute gedaan, de fortswalk, waarbij je langs allemaal oude forten en overblijfselen van de tweede Wereldoorlog kwam. Ook hebben we tijdens deze wandeling koala’s in het wild gezien, wat super gaaf was!

Cairns

Na nog een nachtje in townsville ben ik doorgereisd naar mijn laatste stop van de oostkust, Cairns. Cairns is echt een heel leuk stadje met veel bars en restaurants en ook echt leuk om uit te gaan! Ik heb hier de eerste dagen een aantal tours gedaan. De eerste naar het daintree rainforest, het oudste regenwoud in de wereld, met een overnachting in een hostel midden in het regenwoud. Tijdens de tour hebben we meerdere forestwalks gedaan, een riviercruise op de Daintree River waar ik krokodillen en een slang heb gezien en naar mooie uitzichtpunten geweest. Een andere tour die ik heb gedaan was naar de falls in Atherton tablelands. Hierbij zijn we naar een stukje regenwoud en verschillende falls geweest waaronder the Josephine falls, waar we een rockslide hebben gedaan en naar de Millaa Millaa falls waar de reclame voor een shampoo van herbal essence en de videoclip van mysterious girl is opgenomen. Hier hebben we net als in de shampoo reclame een hairflick gedaan. Ook heb ik in een meer in een vulkaan gezwommen wat ook wel bijzonder is.

Ik ben op dit moment in cairns en ga woensdag naar Julia Creek waar ik ga werken als bartender in een hotel. Julia Creek is een heel klein plaatsje langs de hoofdweg van townsville naar Darwin. Ik hoop hier wat meer van de Australische cultuur te leren en te ondervinden en omdat het zo klein is kan ik ook mooi geld sparen want omdat er bijna niks te doen is kun je het geld ook nergens aan uitgeven!   Ik heb hier heel veel zin in om ook wat langer op een plek te blijven en ben echt benieuwd! Ik hoop dat jullie een beetje de indruk hebben gekregen wat ik de afgelopen tijd allemaal gedaan heb en ik hou jullie op de hoogte!!

Liefs Silke

Reacties

Reacties

Miriam Ruijs

Wat fantastisch om te lezen allemaal! Wens je erg veel (werk)plezier in Julia Creek.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active