silke-down-under.reismee.nl

Julia Creek

Hallo allemaal!

Bijna 2 weken geleden ben ik aangekomen in julia creek om hier 2 maanden te werken. Woensdag 24 oktober kwam ik na een 15 uur durende busrit vanuit cairns aan in Julia Creek, en waar ik gelijk achter kwam is dat het echt in de middle of nowhere is en ontzettend warm. De minimale temperatuur die ik namelijk hier in de middag heb gehad is 41 graden! Na een kennismaking met peter, de 72 jarige eigenaar, ging ik naar mijn eigen kamer, even gedoucht en opgefrist en een uurtje later begon ik met werken. Het is normaal gesproken best een rustige pub, maar mijn eerste avond was gelijk al druk. Omdat het zo’n kleine stad/dorp is, is iedereen gelijk heel erg geïnteresseerd als er iemand nieuw is, en daar bedoel ik toch vooral de jongens mee. Want na de eerste avond al 5 keer om mijn nummer gevraagd te zijn (en de tweede avond weer), vroeg ik me toch wel een beetje af waar ik was beland! Wat ik wel erg grappig vond is dat hier dus echte cowboys zijn en ook gewoon echt met hun cowboyhoed en laarzen in de pub zitten! Ze praten hier ook met zo’n accent (slang) dat ik ze de helft van de tijd ook gewoon echt niet versta, maar daar raak ik nu al langzaam een beetje aan gewend. Na de busrit en de hele avond gewerkt te hebben was ik natuurlijk helemaal kapot en kon ik lekker slapen in mijn EIGEN kamer met EIGEN badkamer in een TWEEpersoonsbed wat wel echt luxe is voor een backpacker!


Ik werk hier van maandag t/m zaterdag. Ik begin s’ochtends om half 9 met het schoonmaken van hotel/motel kamers, doe de was en maak de bar schoon. Het ligt eraan hoeveel kamers ik moet schoonmaken hoe lang dit duurt, maar meestal ben ik hier tussen 12 en 1 uur mee klaar. Na het schoonmaken heb ik de middag vrij en meestal doe ik dan wat boodschappen, kijk ik wat netflix of drink ik wat in de pub. Om 17.00 uur begin ik weer en dan werk ik als bartender, neem ik bestellingen van eten op en breng het eten weg. Ook is hier een bottleshop (drankwinkel) waar ik klanten help als ze er zijn. De pub gaat uiterlijk om 12 uur dicht want dan mag er geen alcohol meer geschonken worden. Het valt me ook echt op dat Australiërs heel veel drinken en vooral er ook heel veel geld aan uit geven! Maar dat is voor mij alleen maar goed want dan heb ik wat te doen. Het werk hier bevalt me heel goed want het is heel gevarieerd, ik kan genoeg uren maken en ik kom in contact met heel veel mensen. Zo ben ik al een paar keer uitgenodigd op afterparty’s die zo erg verschillen met het uitgaan en feestjes thuis wat wel erg leuk is om mee te maken.


Gisteren was mijn eerste dag vrij hier en ben ik naar het zwembad geweest samen met wat mensen die ik hier heb ontmoet, wat wel erg lekker en verkoelend is met 43 graden! Daarna zijn we uiteten geweest in de andere pub en hebben we een filmavond gehouden, wat erg gezellig was!


Ik heb het hier heel erg naar mijn zin en ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om naar een kleinere plek in de outback te gaan. De stad is net alsof het uit een film komt, de sterren zijn echt fantastisch s’avonds, mijn werk bevalt erg goed en ik leer heel veel locals kennen en zo ook veel beter de echte Australische cultuur!


Reacties

Reacties

Susanne

Hoi Silke,

Goed dat je de kans pakt om wat langer op één plek te blijven en een beetje te aarden, zij het in de middle of nowhere. Hoop dat de jongens je wel een beetje met rust laten zodat je je werk kunt doen ? en hopelijk heb je een airco op je kamer met die hitte daar. Have fun! Groetjes

Miranda

Leuk weer om te lezen Silke! Idd goeie plek gekozen... maar wat warm ! Pfff ? Geniet van alle aandacht ? en de sterren!!! ?

Debby

Leuk weer om je belevenissen te lezen.
Kan ik je inhuren voor het schoonmaken, wassen etc als je terug bent????

Tanja

Hey Silke!
Veel te veel te zien en te beleven natuurlijk! Dat blog geloof je zeker wel ?.
Heb al prachtige foto's voorbij zien komen via Veron!
Geniet van Nieuw Zeeland!
Groetjes van ons, Huib, Tanja en Ghitte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active