silke-down-under.reismee.nl

Brisbane, Fraser Island en Noosa

Heeey,

Brisbane

Op 25 september ben ik met de bus van Byron Bay naar Brisbane gereisd. De eerste avond heb ik hier gekaart met wat Fransen uit het hostel, wat wel gezellig was. Mijn eerste hele dag daar heb ik de stad een beetje verkend en afgesproken met mijn oude oppas, Yael, die heel toevallig ook in Brisbane was. We hebben samen wat gedronken en daarna samen pizza gehaald en gekookt in haar appartement. De volgende dag ben ik met haar naar het brisbane festival geweest waar we een hele mooie lichtshow en andere leuke en grappige optredens hebben gezien. De dag erna kwam ik bij een stoplicht in de stad iemand tegen van de groepsreis naar Sydney, dus dat was wel erg toevallig. Ik ben toen samen met haar Yael en nog iemand naar het (nep)strand in de stad geweest en s’avonds weer naar het festival geweest. In brisbane heb ik bij een soort reisbureau een aantal tours geboekt voor de oostkust en gepland dat ik in 3 weken de oostkust ga reizen en daarna ergens werk probeer te zoeken.

Fraser Island

Zondag 30 september ben ik met de bus van Brisbane naar Noosa gereisd. Vanuit hier ben ik de volgende dag met een tour naar fraser Island gegaan. Deze tour bestond uit 3 dagen en 2 overnachtingen op het eiland waar we met 4WD auto’s rondreden omdat het hele eiland en dus ook alle wegen bestaan uit zand. Ik had gelukkig wel een leuke groep dus het was heel gezellig. We zijn daar naar de eerste dag naar lake wabby geweest. Dat lijkt in het begin net een woestijn met uitzicht op de zee en ineens is daar een meer met allemaal begroeiing er omheen dus dat was echt heel mooi en bijzonder. De tweede dag zijn we naar indian head geweest, dat is een cliff waar je heel mooi uitzicht hebt en ook dolfijnen en walvissen kan spotten (en die heb ik ook gezien?). Van deze cliff werden vroeger de indianen (dus de oorspronkelijke bewoners van Australië) die naar Fraser Island waren gevlucht toen de Engelse kwamen, vanaf gegooid door de Engelsen om kogels te besparen. Hierna zijn we naar de champaigne Pools geweest waar we even konden zwemmen. Daarna zijn we naar het schipwrak gereden. Het is best bijzonder dat ik die nog heb gezien want het is zo snel aan het zinken dat ze denken dat het met kerst helemaal weg is. Dit schip was vroeger een van de sterkste schepen ter wereld en was een soort drijvend ziekenhuis dat heel veel Australische levens heeft gered, daarom is hij zo speciaal voor de Australiërs. hierna zijn we naar een soort stroming gegaan waar je daarheen kon drijven. Het deed bij een beetje denken aan zo’n soort waterglijbaan in centerparcs?. Maar dan veel mooier door een bos. De laatste dag zijn we naar lake McKenzie geweest wat bestaat uit silliker sand (zand waar je zelfs je tanden mee kan poetsen?) en het water is alleen maar regenwater, waardoor het super helder was. Daarna gingen we terug naar het vaste land. Onderweg hadden we pech met de bus waardoor we wat vertraging opliepen en moesten wachten op een nieuwe bus langs de kant van de weg, maar dat leverde wel gratis pizza en een drankje op in het hostel.?

Noosa

Eenmaal terug in het hostel kwam ik weer hetzelfde meisje van de groepsreis en Brisbane tegen, Yonie. Hier ben ik de volgende dag mee naar het national park van Noosa geweest waar we bijna 5 uur hebben gehiked. Het was daar zo mooi!!? het eerste deel langs de kust gelopen en terug via het bos. Zo 2 compleet verschillende omgevingen zo dicht naast elkaar is wel bijzonder. Omdat we hierna helemaal kapot waren hebben we onszelf getrakteerd op een etentje.? s’avonds zijn we naar de bar in het hostel geweest waar een glow in the dark party was. Vandaag reis ik verder naar town 1770 (Agnes waters), waar ik mijn reis langs de oostkust vervolg. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Silke

Reacties

Reacties

Tanja

Hey Silke! Wat een prachtige verhalen zeg! Geniet ervan!

Francis

Hey Silke, mooie verhalen en zo blijft iedereen mooi op de hoogte.
Wel jammer dat de foto’s laden zo lang duurt of stagneert waardoor er weinig foto’s op staan. Toch maar blijven proberen? Nog een tip voor de volgers; Polarsteps app downloaden en Silke volgen, hier staan al wel de ontzettend gave foto’s op en je kunt via de kaart precies zien waar ze zich bevind!
Ga vooral door met schrijven en tot later ?

Arjan

Tjee. De aarde is zo mooi. En jij mag daar een beetje op ronddwalen. Voorrecht? Zekers
Enjoy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active